טיפים לקנייה חכמה ובטוחה של הדירה הראשונה שלכם

טיפים לקנייה חכמה ובטוחה של הדירה הראשונה שלכם

בשעה טובה אתם עומדים לקנות את הדירה ראשונה שלכם, ואתם כבר מסתכלים באתר של רייסדור על פרויקטים ודירות שמאימים לכם. אלא מה? מרוב אפשרויות אתם מתקשים למצוא את הדירה הנכונה? אז קבלו 3 טיפים בסיסיים לקנייה חכמה ובטוחה של דירה ראשונה.

טיפ 1- הבינו מה אתם רוצים

קניית דירה ובייחוד דירה ראשונה, לא אחת מגלמת בתוכה שלל רצונות, חלומות וצרכים ומגוונים. לכן בתור התחלה כדאי שתכינו רשימת צרכים לפי סדרי עדיפויות עבור הדירה החדשה. מדובר בנתונים כמו אזור מגורים ושכונה מועדפת, קומה ומספר חדרים, רמת מפרט טכני, קרבה לבתי ספר, גנים, פארקים, מוסדות ציבור, מרכזי קניות ותחבורה ציבורית, חנייה מסודרת, מחסן, נוף, שקט ועוד. מרשימה זו, ובייחוד אם יש לכם כמו למרבית עם ישראל תקציב מוגבל, יש ללכת לפי הסדר ולהבין על אילו פרמטרים אתם מוכנים להתפשר ועל אילו לא.

טיפ 2- כמה באמת תעלה הדירה

עלות רכישת דירה ראשונה הינה שיקול בסיסי בבחירת נכס מתאים, שתוכלו לקחת עליו משכנתא הגיונית. אלא מה? יש לשים לב כי עלות הרכישה כוללת ותר מאשר רק את מחירה. מדובר בעלויות שונות שחשוב להכירן מראש ולשקלל במחיר הסופי של הדירה וכך להבין באמת אם אתם יכולים לקנות אותה. בין היתר בעלות דירה חדשה יש גם לגלם עלויות שכר טרחה של מתווך, עו"ד, יועץ משכנתאות, שמאי מקרקעין, עלויות עבור ריהוט ומוצרי חשמל, שדרוגים מבוקשים בנכס ועוד.

תוספות אלו בהחלט יכולות להגיע לעוד עשרות ואף מאות אלפי שקלים. בכל מקרה כדי להבין את יכולתכם הכלכלית ויכולת ההחזר שלכם, מומלץ טרם רכישת דירה לפנות ליועץ משכנתאות וכך להבין מהו גובה משכנתא והחזר חודשי שאתם יכולים לעמוד בהם.

טיפ 3- גלו את האזורים הנכונים לכם

לפני חיפוש אחר דירה חשוב להבין היכן אתם רוצים לגור, איזה אזורים אתם מוכנים לקחת בחשבון ואיזה לא. את האזורים המועדפים יש לבחור בהתאם להיותם עונים לצרכים השונים שלכם, כמו קרבה לעבודה, בית ספר או למשפחה, אזור עם סוג אוכלוסייה דומה, אזור מבוקש שטוב כהשקעה ועוד. כמו כן חשוב לבדוק ברשויות אודות תוכניות פיתוח עתידיות באזור, ובאם הן מתאימות לכם. למשל בניית כביש ראשי מתחת למרפסת שלכם יכולה להיות גורם בעייתי, לעומת הקמת פארק ירוק ליד הבית שתוכלו ללכת אליו עם הכלב והילדים. שימו לב שלכל אזור יש טווח מחירים משלו ולכן יתכן שאם אתם מתעקשים על אזור מסוים תידרשו לבחור דירה יותר קטנה ממה שרציתם.