חשיבותם של חומרי איטום איכותיים באמבטיה ובבית

כולנו מבינים את חשיבותו של איטום מצוין לבית, המגן מפני נזקי רטיבות מבחוץ ומבפנים – בדגש על חדרים רטובים. הבחירה בין חומרי איטום איננה פשוטה שכן כל חברה ממליצה על המוצרים שלה וטוענת שהם הטובים ביותר. וכמו בכל תחום, ברור שישנם חומרי איטום יותר איכותיים מאחרים, לכן בשורות הבאות נביא סקירה של מספר חומרים שנחשבים טובים במיוחד לשימוש בחדר האמבטיה ובבית בכלל.

חומרים לאיטום נזילות ומשטחים לחים

אם אתם מעוניינים לאטום משטחים לחים ונזילות כדאי שתשימו לב לחומרי איטום צמנטים. מדובר בחומרים שמתקשים בעת המגע עם מים, מתייבשים במהירות ומפגינים עמידות גבוהה בפני רטיבות ולחות. כך למשל, איטום צמנטי דו רכיבי AQUASIL FLEX הינו תערובת איטום גמישה המתאימה לבטון, חומרי בנייה מינרליים ולבנים. היא טובה למניעת סדקים ולאיטום שלהם במשטחים כמו אריחים במרפסות, חדרי אמבטיה, בריכות, גגות, בידוד, רצפות וקירות של מרתפים ועוד. יש לציין כי מוצר זה מתאים למגע עם מי שתייה.

איטום בחומרים אלסטיים

ישנה קטגוריה של חומרי איטום שנקראים מסטיקים, כלומר חומרים בעלי גמישות גבוהה המצטיינים בכושר אטימה מעולה. עם החומרים האלו אפשר להדביק עץ, זכוכית, אלומיניום, בטון ועוד, ולעיתים קרובות הם גם ניתנים לצביעה. חלק מהם מאפשרים להתקין אביזרים כבדים בלי תמיכה ועבודה על גבי משטחים רטובים. דוגמה לכך מהווה טורבו טאק, דבק חזק מאוד ואלסטי להדבקה מיידית המדביק גם על רטוב, כולל מראות, לא מכיל סיליקון או מדללים ובעל זמן ייבוש מהיר במיוחד.

שימוש במשחות ביטומניות

משחות ביטומניות משמשות לשורה ארוכה של אפליקציות, למשל לביצוע בידודים, לאיטום של חדרים וגגות. את החומרים הביטומנים אפשר לקבל במשחה, בתרסיסים וביריעות בהתאם לכל משימת איטום. לדוגמא, מריס 670 הוא פוליאוריטן ביטומני המספק איטום גמיש וחזק, מצוין עבור מרפסות, מרתפים וחדרים רטובים. הוא נותן תוצאות מעולות מבחינה כימית, מכאנית ותרמית בתנאי סביבה שונים, אפשר ליישם אותו באופן ישיר בלי פריימר והוא גם מוצע במחיר חסכוני. החומר מתאים בין היתר לאיטום של גגות הפוכים ומתחת לריצוף, איטום יציאות של צנרת, וניתן להדביק אותו על גבי קרמיקה, גבריט ועוד.
עוד דוגמה מהתחום הזה היא משחה ביטומנית המיועדת לחדרים רטובים. זוהי משחה על בסיס מים המכילה פתיתי קלקר שיודעת לגשר על חללים ומשמשת בתור שכבה חסינה למים כנגד טחב ולחות. המשחה נהדרת להדבקת פאנלים של בידוד מפני חום רעשים וקור, וזאת על פני טיח, בנייה בלבנים ובטון, עם איטום גמיש, קבוע ואמין של המשטחים.