דירה חדשה במחיר הוגן? בואו לשמוע כיצד!

דירה חדשה במחיר הוגן? בואו לשמוע כיצד!

מזה 6 שנים יוצאת אל הפועל תוכנית מחיר למשתכן, ועשרות אלפי זוגות ויחידים זכאים שזכו בהגרלות כבר נהנים מדיור במחיר מוזל. לא פעם ההוזלה מגיעה למאות אלפי שקלים בפרויקטים המוקמים בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, לא כל הציבור מבין עדיין כיצד נרשמים ובאילו פרויקטים בעצם מדובר. בשורות הבאות יובא מידע בסיסי בנושא.

העיקרון של מחיר למשתכן

העיקרון שמאחורי התוכנית הוא כמובן להוזיל את מחירי הדיור. מטרה זו מושגת על ידי שתי פעולות מרכזיות. הראשונה היא שהמדינה מוכרת ליזמים וקבלנים קרקעות לבנייה במחיר מוזל, בהנחה שאת ההוזלה יגלגלו אל הלקוחות שרוכשים דירות, כאשר ישנו פיקוח מלמעלה בנושא זה. השנייה היא שבפרויקטים אלו המפרטים אמנם חדשים ומודרניים, אבל בדרך כלל סטנדרטיים וללא תוספות מיוחדות ויקרות, וזאת על מנת לאפשר ליזם לבנות ולמכור אותם בעלויות נוחות.

כיצד נרשמים לתוכנית?

קודם כל, יש לבדוק האם אתם זכאים דרך אתר ההגרלות. פשוט מכניסים את הפרטים שלכם בעמוד הרלוונטי, שולחים את הבקשה וממתינים. בעיקרון, יכול להשתתף בהגרלות מי שלא הייתה בבעלותו דירה או יותר משליש זכויות בדירה, או זכויות בקרקע המיועדת לבנייה. יחד עם זאת, גם מי שהיו לו זכויות בדירה יכול להשתתף בתוכנית, אך אם יזכה וייכנס לדירה חדשה יהיה עליו למכור את זכויותיו בישנה במשך שנה לכל היותר לאחר הכניסה לדירתו החדשה.

תוכלו לראות באתר מחיר למשתכן ההגרלה הבאה, או למעשה מספר הגרלות לפרויקטים שמוקמים או מתוכננים לקום ברחבי הארץ מצפון לדרום. בדקו את המחיר המוצע על הדירות השונות בפרויקט, הסתכלו על לוחות הזמנים הצפויים, והחליטו לאיזה הגרלות ברצונכם להירשם. תוכלו להירשם לכל כמות הגרלות שאתם רוצים, כל עוד הן עדיין פתוחות כמובן, רק קחו בחשבון שלאחר שזכיתם בהגרלה אחת ההשתתפות שלכם בכל השאר מתבטלת אוטומטית.

באילו פרויקטים מדובר?

כאמור, לאורך השנים הוקמו ועדיין מוקמים פרויקטים רבים בפרויקט מחיר למשתכן. אחת החברות הבולטות בתחום הינה רייסדור, המבצעת פרויקטים בבית שמש, ראש העין, גבעת שמואל, עפולה, ירושלים, באר שבע ועוד. לכל פרויקט של החברה יש כמובן את הצביון הייחודי לו. כך למשל, הפרויקט של החברה בבית שמש מוקם על צלע הר ממנה נשקף נוף יפהפה, וזאת ליד צירי תנועה ותחבורה ציבורית, ובסמוך לפארק גדול ומרכזי קניות וקהילה. מדובר בדירות מרווחות של שלושה או ארבעה חדרים שהינן בעלות מרפסות דירות, וקיימות גם דירות שאפשר להגדיל את השטח שלהן.